Discovery Networks Benelux lanceert Dplay
Geschreven door Pieter JongsmaDiscovery Networks International heeft vandaag bekend gemaakt de strijd aan te gaan met RTL's Videoland en Netflix. De zendergroep komt met Dplay een premium service voor video streaming die toegang biedt tot meer dan 2000 afleveringen van Discovery Channel-, TLC- en ID-programma's.
Hiermee kan elk gezinslid programma's via mobiel, tablet en desktop op elk moment van de dag bekijken. De video on demand-service is vanaf januari a.s. beschikbaar tegen een vast bedrag per maand. Consumenten die zich registeren voor de SVOD-service krijgen een voucher voor een gratis proefperiode van 30 dagen.
Alco de Jong, VP Country Manager van Discovery Networks Benelux: "Met Dplay bedienen we de kijker met de allerbeste entertainment en non-fictie programmering waar en wanneer ze maar willen. De lancering van Dplay is in lijn met onze strategie, waarbij we fors blijven investeren in content en onze merken, ons marktaandeel vergroten en we nieuwe platformen inzetten om nog meer bereik te creëren."
Dplay biedt toegang tot programma's die elk gezinslid kan bekijken wanneer hij wil. De een kan zijn favoriete trouwprogramma bekijken op een tablet, terwijl de ander in de slaapkamer de spannende onthulling van een ID crime-serie kijkt, of de klassieke Discovery Channel serie Deadliest Catch op een computer volgt. Directe toegang tot de beste programma's voor iedereen, waar en wanneer dan ook. Daarnaast kan de consument nog steeds sport bekijken via de bestaande Eurosport Player.
Dplay is vorig jaar geïntroduceerd in Noorwegen en sindsdien gelanceerd in Denemarken, Italië en Zweden.