VI mannen worden gek van reclames tijdens Veronica Inside
Geschreven door Pieter JongsmaDe mannen van Voetbal Inside gaat in gesprek met de directie van Talpa over het aantal reclameblokken tijdens de uitzendingen. Daarnaast is twee uren VI volgens de heren enorm lang, bij RTL duurde het programma anderhalf uur.
"Kijk, we hebben duidelijk uiteenlopende doelen. Ik begrijp John de Mol wel. Als hij het programma twee uur maakt dan heeft hij de garantie van aardige kijkcijfers en hij heeft geen programma in voorraad dat meer kijkers trekt. En reclameblokken betekenen geld. We hebben alle begrip voor commerciële tv en weten dat we voor een flinke salarispost zorgen. Dat moet hij terugverdienen." Een voor komend probleem, stelt het Veronica Inside-icoon, is ‘het steeds weer op gang komen na een reclameblok’.
Toch hoopt Johan Derksen dat er een oplossing komt, laat die in het Algemeen Dagblad weten. "Wij vinden twee uur erg lang en het aantal reclameborden overdreven. We hebben liever eentje minder. Het is storend, voor de kijkers maar ook voor ons. Als dat zo doorgaat, vrees ik dat de kijker afhaakt. Dat zou ik als kijker na het vierde blokje wél doen.''
Foto: Veronica / Helene Wiesenhaan