NOS lanceert nieuw platform voor jongeren

NOS lanceert nieuw platform voor jongeren

Geschreven door Pieter Jongsma

De NOS is vandaag gestart met NOS Stories, nieuws uit de belevingswereld van jongeren op YouTube, Instagram en Snapchat. NOS Stories is gericht op jongeren van 13 t/m 18 jaar en biedt verhalen die hen op de hoogte houden van het nieuws, uitleg geven en helpen een mening te vormen.

Ook voor jonge Nederlanders en op sociale media is de NOS er altijd en overal. Daarom startte de NOS in 2015 een pilot op Instagram (voorheen: NOS Kort) met korte nieuwsvideo's voor jongeren.

Het kanaal groeide uit tot het grootste nieuwskanaal op Instagram, met ruim 300.000 volgers in 2018 én werd dit jaar bekroond met twee Beste Social awards, in de categorie Beste Nieuwspagina en Beste Bedrijfsaccount.

Om jongeren nóg beter te kunnen bedienen met nieuws, introduceert de NOS nu NOS Stories. Op Instagram zien volgers nog steeds hun vertrouwde nieuwsvideo's, maar daarnaast kunnen zij nu op YouTube en Snapchat terecht voor o.a. langere nieuwsverhalen en om zelf mee te praten over actuele thema's.

Foto: NOS