Ruim 4 miljoen views voor De Slet van 6VWO

Ruim 4 miljoen views voor De Slet van 6VWO

Geschreven door Pieter Jongsma

Het tweede seizoen van de online dramaserie De Slet van 6VWO is met meer dan 4,1 miljoen views een ongekend succes. Dit blijkt uit cijfers van YouTube en Adobe Analytics | Digital Analytix (NPO3.nl).

Slutshaming, #metoo en sexting zijn hot topics die aan bod komen in deze populaire dramaserie. Het tweede seizoen van De Slet van 6VWO staat o.a. in het teken van machtsverhouding en vertelt het verhaal van de 16-jarige Demi, die een fling met haar docent Paul heeft. Aflevering twee van het tweede seizoen (#MeToo) was de best bekeken uitzending van dit seizoen met ruim 700.000 views op YouTube.

Annette de Vries, Hoofd Televisie AVROTROS: ''Dat we de jeugd langzaam verliezen met lineaire televisie is geen nieuws, maar deze cijfers bewijzen meer dan ooit dat door het breder aanbieden van content op andere platforms, deze doelgroep nog steeds te bereiken is. Hiermee vervullen wij ook een duidelijke taak die wij als publieke omroep hebben. Naast De Slet van 6VWO kijken wij samen met NPO3.nl naar andere programma's en dramaseries die wij op deze manier kunnen aanbieden.''

Foto: AVROTROS