RTL stoot Studio 21 en Dinnershow Pandora af
Geschreven door Pieter JongsmaRTL Nederland draag met ingang van 1 juli 2018 de organisatie van de Dinnershow Pandora over aan Oseven happening and food. Daarnaast neemt het bedrijf ook de exploitatie van Studio 21 over. Alle betrokken medewerkers zetten hun werkzaamheden voort bij de nieuwe werkgever.
Dit besluit sluit aan bij de nieuwe groeistrategie, die RTL vorige week donderdag 19 april jl. bekendmaakte, waarbij de behoeften en drijfveren van consumenten centraal komen te staan. Het bedrijf laat de oude zendergerichte aanpak los en gaat voor een hechte relatie en directe interactie met zijn kijkers, volgers en bezoekers, via elk denkbaar kanaal en zelfs buiten het scherm.
De locatie Studio 21 in eigen beheer en de bijbehorende business gerichte activiteiten voor derden dragen daar niet aan bij. De focus van de live entertainmenttak van het mediabedrijf komt hiermee volledig te liggen op het bedenken, creëren en produceren van grote publieksevenementen, zoals GABBERS, Soof de Musical, Bright Day, Let's Dance, Ashtonia, The Christmas Show en het gezonde festivalweekend Healthy Fest.
Sjoerd van Schooten, managing director RTL Live Entertainment, licht toe: "Ons portfolio van publieksevenementen is de laatste jaren enorm gegroeid. Het live contact met publiek sluit naadloos aan bij onze Fan Centric-groeistrategie, waarbij we een emotionele band willen opbouwen met kijkers, volgers en dus ook bezoekers. We zullen ons focussen op het uitbouwen van onze bestaande merken en het ontwikkelen van nieuwe inspirerende liveconcepten."
Over het afstoten van de activiteiten aan Oseven zegt Van Schooten: "We hebben in Oseven een betrouwbare partij gevonden om zowel de Dinnershow als de exploitatie van de locatie Studio 21 over te nemen. Ze zijn voor ons geen onbekende, want Oseven is al geruime tijd onze vaste partner in de studio op het gebied van de catering en sales. Ik wens ze veel mooie evenementen toe in Studio 21."
Foto: RTL