Lucien Brouwer benoemd tot Chief Consumer Officer RTL Nederland
Geschreven door Pieter JongsmaRTL heeft vandaag Lucien Brouwer benoemd tot Chief Consumer Officier van RTL Nederland. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend. De 46-jarige Brouwer is bij RTL verantwoordelijk voor alle digitale consumenten platforms zoals RTL XL, VideoLand en NLziet.
Met de komst van Brouwer wordt de consumentgerichte strategie van het bedrijf en de doorontwikkeling van RTL's positie op de Nederlandse video on demand markt op het hoogste niveau geborgd.
Lucien heeft sinds 1999 op topniveau gewerkt bij verschillende toonaangevende bedrijven, waaronder KPN, UPC Nederland/Ziggo en Liberty Global. Hij heeft zich in zijn carrière gericht op digitale productinnovatie, het bouwen van sterke merken, het verhogen van klanttevredenheid in het digitale domein en het smeden van high performance teams in veranderprocessen.
Lucien Brouwer: "Ik kom oorspronkelijk uit de Telecom industrie en met mijn overstap naar UPC Nederland/Ziggo ontdekte ik hoeveel energie ik krijg van het werken in entertainment. Dat is ook precies de reden dat ik bij RTL mijn carrière wil voortzetten. RTL heeft als oer-Nederlandse speler een sterke verbinding met de samenleving en de beste lokale merken. Dat is een uitstekende uitgangspositie voor het transformeren van een mediapartij die de massa bedient naar een mediabedrijf dat een 1-op-1 relatie met de consument aangaat. Mijn expertise en energie in dienst stellen van die transformatie vind ik een ongelooflijk mooie opdracht."
Onder leiding van CEO Sven Sauvé neemt Brouwer als Chief Consumer Officer plaats in de directie van RTL Nederland naast Chief Financial Officer Vivienne de Leeuw, Chief Technical Officer Giovanni Piccirilli, Chief Content Officer Matthias Scholten en Chief Commercial Officer Ton Rozestraten. Hiermee is de directie van RTL Nederland compleet.
Foto: RTL