RTL Nederland schrapt 85 arbeidsplaatsen
Geschreven door Pieter JongsmaRTL Nederland schrapt 85 arbeidsplaatsen bij de reorganisatie van het mediabedrijf. Dat heeft het mediabedrijf woensdag bekendgemaakt. Daarbij vervallen 44 gedwongen ontslagen en in de eerste helft van volgend jaar nog meer banen.
RTL heeft zijn personeel de afgelopen dagen op de hoogte gebracht. "RTL is een hecht team, dus afscheid nemen doet pijn, ook al is het nodig. We hebben als lokale mediapartij grote ambitie in zowel het lineaire als het digitale domein.”, laat Sven Sauvé weten. Het aantal managementlagen is teruggebracht en er zijn afdelingen gecentraliseerd om expertise te bundelen.
CEO RTL Nederland, Sven Sauvé licht de belangrijkste reden van de herstructurering toe: “De nieuwe organisatiestructuur is nodig om onze Fan Centric groeistrategie snel uit te kunnen voeren. Hij is erop gericht om samenwerking verder te stimuleren, nieuwe kennis en kunde de ruimte te geven en om merken te bouwen die inspelen op echte behoeftes van onze kijkers, volgers en bezoekers. De enorme groei die Videoland doormaakt, is een duidelijk bewijs dat we de goede keuzes maken. De herstructurering is nodig om ons nog wendbaarder te maken en meer focus aan te brengen in het hele bedrijf. Tegelijkertijd gaan we nog meer investeren in content, creativiteit, data en technologie.”
Matthias Scholten, de huidige Chief Content Officer, treedt terug uit de directie en gaat leiding geven aan de creative unit. Lucien Brouwer, de zittende Chief Consumer Officer, neemt de rol van Matthias Scholten tot het einde van het jaar waar. Naast de nieuwe organisatiestructuur is RTL voornemens de komende jaren tientallen miljoenen te investeren in content, data-analyse, technologie en marketing om de Fan Centric groeistrategie te realiseren. De ondernemingsraad heeft ingestemd met de plannen en er is met de vakbonden een sociaal plan overeengekomen. De nieuwe organisatiestructuur gaat in per 1 augustus aanstaande.
Foto: RTL