Remco van Leen nieuwe directeur content bij SBS broadcasting

Remco van Leen nieuwe directeur content bij SBS broadcasting

Geschreven door Pieter Jongsma

Remco van Leen (50) gaat als Directeur Content aan de slag bij SBS Broadcasting. In die functie is hij verantwoordelijk voor de zenders SBS6, Net5, Veronica en SBS9. Van Leen vervulde de afgelopen jaren de functie van Mediadirecteur bij AVROTROS. Hij volgt Peter Lubbers op, die vertrekt bij SBS.

Peter de Mönnink, CEO van SBS Broadcasting en Sanoma Nederland en België: “Met Remco van Leen halen we een zeer ervaren mediaman in huis. Iemand die weet wat het is om gericht op de consument de juiste content via de juiste kanalen te verspreiden, een cruciale plek in het steeds meer crossmediale en sterk veranderende tv-landschap waarin wij als mediabedrijf opereren.

Ik ben Peter Lubbers erkentelijk. Mede dankzij zijn visie heeft onze zendergroep een steviger positie opgebouwd in marktaandeel en een duidelijker profiel gekregen. Inzichten die wij graag gebruiken bij het bouwen van onze toekomst.”

Remco van Leen: “Na twaalf jaar TROS en AVROTROS ben ik toe aan een nieuwe stap. Ik ben enorm trots op het succes van AVROTROS en het voelt alsof ik op mijn hoogtepunt vertrek. Ik heb zin om mijn jarenlange ervaring in te gaan zetten bij SBS en kijk ernaar uit om aan de slag te gaan in een nieuwe omgeving.”

Bij AVROTROS was Remco van Leen als Mediadirecteur verantwoordelijk voor tv, radio en online. Bij de TROS was hij werkzaam als programmaleider. Eerder werkte Van Leen in diverse functies bij verschillende producenten waarvan het grootste deel bij Ivo Niehe Producties. Hij start op 1 oktober bij SBS Broadcasting.

SBS Broadcasting is een fullmedia bedrijf met onder meer vier Nederlandse commerciële televisiezenders (SBS6, Net5, Veronica en SBS9) en een online video on demand-platform (KIJK). SBS is voor 33 procent in handen van Talpa en voor 67 procent van Sanoma. Het merkenportfolio van Sanoma in Nederland bestaat uit onder meer Libelle, LINDA., NU.nl, vtwonen, Margriet, Tina, Viva en AutoWeek, titels waarmee SBS crossmediaal samenwerkt.