RTL Nederland verder onder de naam RTL
Geschreven door Daniël SchalkRTL Nederland, het moederbedrijf achter de tv-zenders RTL4, RTL5, RTL7, RTL8 en RTLZ, gaat verder onder de naam RTL. Bij de naamsverandering van het tv-bedrijf hoort een compleet nieuwe huisstijl, een brand story en de slogan RTL ..EN ONTDEK, dat heeft RTL maandag bekendgemaakt.
De schrijfwijze van de drie letters is identiek aan die van RTL Nieuws. De letters uit het woord RTL zijn afkomstig uit de afgeronde hoeken van de schermen waarop je de RTL-content kunt zien. Deze letters zijn het uitgangspunt van een rijke identiteit bestaande uit patronen en illustraties.
“We hebben een prachtig portfolio met krachtige merken. Daar hoort een sterk moedermerk bij met een waarachtig verhaal. Een verhaal dat niet alleen vertelt wat we doen, maar vooral hoe en waarom we het doen”, zegt Bert Habets, CEO van het voormalige RTL Nederland, maandagochtend.
De nieuwe stijl van RTL helpt volgens het bedrijf ook op internationale televisiemarkt. “Naast een duidelijke strategie helpt dit om ons in een druk (internationaal) concurrentieveld nog beter te onderscheiden en vanuit één duidelijk merk te communiceren met alle doelgroepen”, aldus Habets.
Daarnaast lanceert RTL de slogan ‘EN ONTDEK’. “EN ONTDEK is zowel uitnodigend als verbindend. Hij staat op zichzelf en je kunt er dingen voor en/of achter zetten. Hij verbindt onze merken, onze mensen en bovenal ons bedrijf met de buitenwereld”, aldus merkstrategie-manager Kim Koppenol.
“Onze missie blijft het prikkelen, voeden en vervullen van onze eigen nieuwsgierigheid en van degenen waar we het allemaal voor doen: de kijkers, bezoekers, klanten, partners en collega’s”, vervolgt Koppenol over de nieuwe stijl van RTL. Juridisch blijft RTL Nederland gehandhaafd.
[caption id="attachment_34621" align="aligncenter" width="491"] Verschillende media uitingen van de nieuwe vormgeving van RTL, voorheen RTL Nederland.[/caption]