Nico Dijkshoorn maakt voetbalprogramma voor KPN
Geschreven door Daniël SchalkKPN komt met een eigen voetbalprogramma met Nico Dijkshoorn, dat heeft 'Head Content' Marnix Laura van KPN donderdagmiddag bekendgemaakt tijdens een mediaseminar in Eye Amsterdam. Het nieuwe voetbalprogramma Dijkshoorn Kijkt is exclusief te zien voor de klanten van KPN.
Het programma wordt elke maandag uitgezonden door het telecombedrijf. KPN komt met meer sportprogramma's. Hollandse Helden gaat bijvoorbeeld over Nederlandse sporters in het buitenland. KPN-klanten kunnen ook de documentaire Rivals over de rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord kijken.
De ambitie van KPN is om twee tot vier series per jaar aan te bieden, liet commercieel bestuurder Frank van der Post afgelopen juni weten. Deze series zijn exclusief en gratis beschikbaar voor de ruim twee miljoen klanten van het telecombedrijf. Zij kunnen de series kijken wanneer het hun uitkomt.
Naast het aanbod van drama wil KPN ook sport aanbieden. De kabelaar is hoofdsponsor van de Nederlandse schaatsbond en zou het langebaanschaatsen exclusief voor klanten kunnen uitzenden. Dit zou een tegenslag zijn voor de NOS die de Olympische Spelen vanaf 2018 ook kwijt is aan Eurosport.
Ziggo maakte afgelopen maandag bekend dat zij op donderdag 12 november hun nieuwe sportzender Ziggo Sport lanceren met Jack van Gelder al het gezicht. De nieuwe sportzender met sportevenementen, de talkshow Peptalk en films en documentaires is exclusief voor Ziggo-klanten.