TMG trekt na dagblad ook stekker uit website Spits
Geschreven door Daniël SchalkDe Telegraaf Media Groep trekt de stekker uit de website Spitsnieuws ‘om vol op het merk Metro te focussen’, dat heeft directeur-uitgever Harry de Wit in een interview met Adformatie laten weten. Vorig jaar oktober ging gratis dagblad Spits op in Metro, maar Spitsnieuws bleef in de lucht.
TMG heeft nu ook besloten op de website uit de lucht te halen. Spitsnieuws wordt per 1 december 2015 opgeheven, zodat de Media Groep zich kan gaan richten op de verjonging van Metro. Het gratis dagblad Metro moet van de Telegraaf Media Groep nog meer een jongerenmerk worden.
Eerder werd al een samenwerking tussen Metro en Ubideo aangekondigd. Samen gaan ze een streamingdienst op poten zetten, waarmee op ieder gewenst moment van de dag gekeken kan worden naar plaatsen over de hele wereld waar op dat moment een Ubideo-gebruiker aanwezig is.
Ook gaat Metro zich meer richten op mobiel en ov en moeten de redacties van De Telegraaf en Metro meer gaan samenwerken. TMG heeft veel innovatieplannen. Zo willen zij in 2016 ook twee online-tv-kanalen lanceren. De twee kanalen zijn onderdeel van de nieuwe ’24/7′-strategie van TMG.
Spitsnieuws kondigt op haar website zelf ook het nieuws aan. “Website Spitsnieuws gaat er een eind aan maken. Het gelijknamige gratis dagblad ging in 2014 al op Metro en nu is ook besloten met de succesvolle website te stoppen”, laat de redactie van de nieuwswebsite op haar website weten.
In hun bericht laten zij duidelijk merken dat zij de keuze van de Telegraaf Media Groep niet begrijpen. “TMG wil namelijk meer focussen op de kernmerken, waar Spitsnieuws blijkbaar geen onderdeel van uitmaakt. Op 1 december valt het doek definitief voor de nieuwssite”, vervolgen zij.