Telegraaf Media Groep wil twee online-tv-kanalen lanceren
Geschreven door Daniël SchalkDe Telegraaf Media Groep (TMG) wil in 2016 twee online-tv-kanalen lanceren, de twee kanalen zijn onderdeel van de nieuwe '24/7'-strategie van TMG. De online-tv-kanalen komen voort uit de papieren versie van De Telegraaf. Er komt een kanaal over nieuws en over sport vanuit Telesport.
Bij Telesport gaat TMG een 'estafette-aanpak' introduceren. De aanpak houdt in dat verschillende platforms (krant, website, app en online video) 24 uur per dag sportnieuws brengt. Volgend jaar komt daar dus ook het online-tv-kanaal bij met live streaming en On Demand-content.
Ook voor Metro heeft TMG innovatieplannen. Metro gaat samenwerken met Ubideo om een streamingdienst op poten zetten, waarmee op ieder gewenst moment van de dag gekeken kan worden naar plaatsen over de hele wereld waar op dat moment een Ubideo-gebruiker aanwezig is.
Telegraaf-katern Vrouw zal nog dit jaar digitaal gaan. Voor Vrouw zal een belangrijke rol worden weggelegd voor online video. Er komen binnen twee weken ook nieuwe directeuren. Wolfensberger wordt verantwoordelijk voor marketing en Jacqueline Smit wordt commercieel directeur van TMG Landelijke media.