SBS start S1.TV in samenwerking met Social1nfluencers
Geschreven door Daniël SchalkSBS start een ‘next generation broadcaster’ genaamd S1.TV. Dit nieuwe project van SBS is een samenwerking met Social1nfluencers. Afgelopen februari maakte SBS bekend dat SBS Broadcasting een belang heeft genomen in Social1nfluencers, het Multi Channel Network (MCN).
Social1nfluencers is een jong en innovatief bedrijf dat in Nederland voorop loopt in online videocontent. Dankzij het eigen netwerk van populaire videomakers op Youtube, de kennis over het medium en de faciliteiten, voorzien zij in een steeds groter wordende behoefte van zowel creators als merken.
Social1nfluencers helpt deze creators door hen te laten groeien in populariteit en te koppelen aan relevante merken. Daarnaast ontwikkelen ze online video strategieën en branded videocontent voor merken die binnen YouTube op een aansprekende en effectieve manier hun doelgroep willen bereiken.
Bekende namen die verbonden zijn aan Social1nfluencers zijn onder anderen StukTV, Beautygloss, Fijnevrienden, Foodgloss, Disfordazzle, Misslipgloss en Teskuh. SBS CEO Peter de Mönnink liet tijdens de perspresentatie van SBS weten dat er in oktober meer bekend wordt over S1.TV.