Facebook-volgers van Hart van Nederland maken kans op item in de uitzending
Geschreven door Pieter JongsmaHet dagelijkse nieuwsprogramma van SBS6 Hart van Nederland heeft op Facebook de magische grens van 200.000 likes behaald. Om de fans van het programma te bedanken heeft Hart van Nederland een bijzondere actie in het leven geroepen; iedereen die Hart van Nederland liked op Facebook, mag een idee voor een televisie item insturen.
Het grappigste, meest ontroerende, spannendste of mooiste idee wordt daadwerkelijk uitgewerkt tot televisie-item. De winnaar of winnares van deze actie mag samen met een Hart van Nederland verslaggever zijn of haar eigen item draaien op locatie.
Roy Peters is eindredacteur van Hart van Nederland en verantwoordelijk voor de website en social media van het programma. Uiteraard is Roy in zijn nopjes met deze mijlpaal voor de Facebook pagina: “Het is heel bijzonder om echt in contact te komen met onze kijkers. Het wederzijds contact van een televisieprogramma en haar doelgroep krijgt via Facebook een nieuwe, diepere dimensie. Televisie is altijd al een ivoren toren geweest, een soms moeilijk bereikbaar medium. Door de komst van social media zijn er deurtjes in die ivoren toren gekomen waardoor de dialoog met de kijker veel gemakkelijker wordt. En dat is erg belangrijk voor een programma als Hart van Nederland”.
De 200.000 likes zijn zeer opvallend omdat de 100.000ste like vorig jaar maart werd behaald. Nog geen jaar verder zijn de cijfers verdubbeld. Vrouwen hebben een hoge mate van interesse in de Facebook pagina van Hart van Nederland: 70% van de likers is van het vrouwelijke geslacht. Daarnaast is de jonge doelgroep van 20 tot 34 jaar bijzonder goed vertegenwoordigd op de pagina.
Hart van Nederland, Iedere werkdag om 19.00 uur en 22.30 uur bij SBS6.