“VI Oranje sloopt merk Voetbal International”
Geschreven door Daniël SchalkDe WK-talkshow ‘VI Oranje’ met Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp zorgt voor een slecht imago van het voetbalmagazine Voetbal International, dat zegt uitgeefexpert David Huijzer van het digitale platform Inct.
In de begin jaren van het tv-programma vond Huijzer het een succesvol programma, “De laatste jaren nam de kwaliteit van het programma echter sterk af. Na het succes van het boek Gijp en het afscheid van Johan Derksen als hoofdredacteur van VI magazine, leek het wel of men geen aandacht meer had voor het merkversterkende element van het programma.”
Derksen en Van der Gijp leiden volgens Huijzer aan ‘zelfoverschatting’, “Zelfs Mart Smeets verbleekt bij deze heren.”, zegt hij in zijn column op Inct. “Zij denken dat zij het merk zijn en dat is waar nu een groot gevaar op de loer ligt.”, zegt de uitgeefexpert. Op Inct zegt hij dat het merk VI nadelig beïnvloed wordt door het tv-programma. “Daar waar het ooit meebouwde aan een sterk merk, is het nu de zwakste schakel en is de merkbeleving van het tv programma allang niet meer eenduidig met de rest van het merk.”, aldus Huijzer.
Huijzer raad de uitgever van Voetbal International aan om zo snel mogelijk van het televisie programma af te komen, “Of het rigoureus te veranderen. Het gevaar is nl. niet denkbeeldig dat het omgekeerde gaat gebeuren: dat het blad en de rest zich gaan aanpassen aan het programma.”
De hele column van Huijzer over Voetbal International is te lezen op de website van Inct.