3FM tevreden met tweede editie Serious Request: The Lifeline

3FM tevreden met tweede editie Serious Request: The Lifeline

Geschreven door Pieter Jongsma

3FM is blij met de tweede editie van Serious Request: The Lifeline, de tweede editie heeft het beter gedaan dan de eerste. De radiozender ziet op verschillende vlakken een groei, zo ook in het eindbedrag.

"Vorig jaar hebben we een compleet nieuw concept heel snel uit de grond gestampt", zegt zendermanager Sharid Alles tegen BuzzE over The Lifeline, waarvoor de dj's van 3FM te voet door Nederland trekken. "Het was een race tegen de klok, maar we zagen al meteen dat we er zoveel meer van kunnen maken. Dit jaar hebben we enorm goede stappen gezet. Het aantal plaataanvragen is verdubbeld, ruim 1600 mensen hebben meegedaan aan de sponsorloop die dit jaar nieuw was en bijna 15.000 bezoekers hebben de 26 chequepoints bezocht."

Het eindbedrag van dit jaar ligt een stuk hoger dan die van de eerste editie. Op kerstavond stond de teller dit jaar op ruim 1,4 miljoen euro, terwijl dat vorige jaar 1,3 miljoen was. "Natuurlijk, hoe meer geld hoe beter. Maar de groei zat in meer dingen. Dat geeft de potentie van de actie aan."

De zender hoopt de stijgende lijn vast te kunnen houden voor de volgende editie. "We hebben nu al ideeën over hoe het nog beter, nog mooier en nog dichterbij het publiek kan. We willen er nog meer een actie van maken waar iedereen naar kijkt aan het einde van het jaar." Voor een groter bereik is tijd nodig, stelt Alles. "Het Glazen Huis was ook niet meteen een succes. Dat vergeet iedereen, iedereen denkt altijd aan de kolkende massa's die de laatste jaren rond het huis stonden. Maar ook dat was niet zo groot in het begin, een concept heeft tijd nodig om te groeien."

Foto: NPO