John de Mol neemt YouTube-kanaal StukTV over
Geschreven door Daniël Schalk Laatste update:Mediabedrijf Talpa Network neemt het populaire YouTube-kanaal StukTV over. Het YouTube-kanaal is vanaf morgen in handen van het bedrijf van John de Mol, dat daarmee het eerste mediabedrijf in Nederland is dat een YouTube-kanaal overneemt. Het is niet bekend wat Talpa voor StukTV betaalt.
StukTV werd zes jaar geleden opgericht door Giel de Winter, Stefan Jurriens en Thomas van der Vlugt en heeft inmiddels meer dan 1,9 miljoen abonnees en 700 miljoen views. Het kanaal wordt toegevoegd aan Talpa Social, waar Giel ook toetreedt tot het managementteam als Creative Director.
De Mol is groot fan van StukTV. “Zij spreken een doelgroep aan die via traditionele media heel moeilijk te bereiken is en wat ze maken is geweldig”, aldus De Mol. “Met de overname van StukTV maken wij een statement: wij willen ook in het online social domein, het Nederlandse mediabedrijf worden.”
StukTV was ook in gesprek met RTL, maar zij vonden de prijs te hoog. Dat schrijft het Algemeen Dagblad. RTL wenst Giel, Stefan en Thomas van StukTV het allerbeste bij Talpa en zet naar eigen zeggen de kaarten op de eigen merken die ‘het grootste online entertainment netwerk van Nederland’ vormen.