BNNVARA gaat zelf kijkcijfers meten
Geschreven door Daniël SchalkBNNVARA gaat zelf kijkcijfers meten om aan te tonen dat de Publieke Omroep nog wel degelijk jongeren bereikt. Dat heeft de omroep vandaag bekendgemaakt tijdens hun najaarspresentatie. De omroepen BNN en VARA gaan vanaf vandaag officieel verder als één merk, namelijk als BNNVARA.
Jongeren kijken op andere manieren televisie. “Wij worden afgerekend op kijk- en luistercijfers zoals we die nu kennen. Niemand heeft nog serieuze pogingen ondernomen om het toegenomen bereik op social platforms te gaan rapporteren”, zegt directeur Gerard Timmer vandaag tegen Adformatie.
De rapportage van BNNVARA heet BIKL. “BNNVARA komt vanaf de tweede helft van september met een eigen rapportage waarin we alles meenemen: de volgers op Twitter, het verkeer op Facebook, YouTube en Instagram. Zo krijg je veel reëlere bereiks- en impactcijfers”, vervolgt de algemeen directeur.
BNNVARA onthulde vandaag tijdens hun perspresentatie in Hilversum ook het nieuwe logo van de fusieomroep. Het motto van de omroep is ‘ontdekken, onthullen en ontketenen’ en onder dat motto komt BNNVARA komend najaar met programma’s als Dwars Door de Week en De Familierechercheur.
Foto: BNNVARA