Nickelodeon blij met kijkcijfers Op weg naar pakjesavond

Nickelodeon blij met kijkcijfers Op weg naar pakjesavond

Geschreven door Daniël Schalk

Kinderzender Nickelodeon is blij met de kijkcijfers van hun Sinterklaas-serie Op weg naar pakjesavond – Sint vermist! Gemiddeld keken er 59.300 mensen naar de Sinterklaas-serie van de kinderzender. De best bekeken aflevering was de vierde aflevering met 134.000 kijkers.

De minste mensen keken op vrijdag 20 november naar de Sinterklaas-serie. Toen keken er namelijk slechts 28.500 mensen, mogelijk door de storing bij KPN. De laatste uitzending van de Nickelodeon-serie Op weg naar pakjesavond – Sint vermist! trok afgelopen vrijdagavond 48.000 kijkers.

De kinderzender liet na de eerste aflevering, die 36.000 kijkers trok, aan Showbizznetwork weten een groei in de kijkcijfers te verwachten. “En we verwachten ook dat deze groei op korte termijn komt”, liet Nickelodeon op dinsdag 10 november in een reactie aan Showbizznetwork.nl weten.

“Daarnaast verwachten we dat de aandacht voor Sinterklaas onder kinderen deze week in het algemeen zal toenemen”, vervolgde Nickelodeon. Maar ook na de aankomst van Sinterklaas en zijn Pieten op zaterdag 14 november hielp de kijkcijfers van de Sinterklaas-serie niet enorm omhoog.

Naar de eerste week keken er gemiddeld 68.000 mensen, in de tweede week waren dat 46.900 mensen. In de derde week stegen de kijkcijfers naar gemiddeld 53.200 kijkers. De laatste vijf afleveringen van Op weg naar pakjesavond – Sint vermist! trok gemiddeld 69.100 kijkers.

“We zijn ontzettend blij met ‘Op weg naar pakjesavond – Sint vermist!’. Deze dagelijkse Sinterklaas-serie heeft ons in staat gesteld om de aanloop naar pakjesavond samen met de kinderen en ouders in Nederland te beleven”, laat een woordvoerder van Nickelodeon aan Showbizznetwork.nl weten.

De serie scoorde boven het zendergemiddelde. “Over het hele seizoen bekeken heeft ‘Op weg naar pakjesavond – Sint vermist!’ gemiddeld fors boven ons zendergemiddelde gescoord. In aanloop naar 5 december hebben we een groei gezien in de populariteit van de serie, zowel op televisie als online.”

“Dit resulteert in uitschieters van ruim boven de 30% marktaandeel voor de lineaire uitzendingen op Nickelodeon. Ook online werd de serie graag bekeken door kinderen en was deze in november de best scorende serie op nickelodeon.nl”, vervolgt de woordvoerder tegenover Showbizznetwork.nl.

Nickelodeon heeft geen spijt van het feit dat zij hun Pieten in de serie niet hebben geschminkt, waardoor de Pieten gewoon wit waren. “Met ‘Op weg naar pakjesavond – Sint vermist!’ hebben we het Sinterklaasfeest een feest voor álle kinderen laten zijn”, vertelt de woordvoerder van de zender.

De Nickelodeon-serie kwam niet in de buurt bij het gemiddelde van Het Sinterklaasjournaal. Gemiddeld keken er dit jaar 746.000 mensen naar de reguliere uitzendingen van Het Sinterklaasjournaal. Vorig jaar keken er gemiddeld 810.000 mensen naar het NTR-programma.

In Op weg naar pakjesavond – Sint vermist! raakte Sinterklaas vermist tijdens de voorbereidingen op het Sinterklaasfeest nadat hij zelf een brief ging halen die de Pieten waren kwijtgeraakt. Terwijl de Pieten zich zorgen maakte om de Sint nam Kaatje een man in huis die niet meer wist wie hij was.