Vlaamse SBS-zenders zetten reclame achter pauzeknop
Geschreven door Daniël SchalkDigitale televisiekijkers zien steeds minder reclames door handige opties als de pauzeknop gebruiken en dan de reclame door te spoelen. De Vlaamse SBS-zenders VIER en VIJF hebben nu een nieuwe advertentiemogelijkheid bedacht. Als de kijker op de pauzeknop drukt, volgt er een tv-reclame.
VIER en VIJF beginnen voor het einde van het jaar met proefdraaien en hopen dat andere televisiezenders hun idee ook gaan gebruiken. “We willen de hele markt bereiken met dit idee”, laat SBS aan De Tijd weten. De Vlaamse zendergroep gaat een samenwerking aan met Telenet.
SBS liet eerder al weten dat het aan gerichte reclame op basis van kijkersprofielen werkt. Medialaan, de zendergroep achter VTM, zit ook niet stil en biedt sinds vorig jaar gratis programma’s van VTM online aan. “Er zitten heel wat plannen in de pijplijn”, heeft VTM aan de website laten weten.