Loden Leeuw voor Tim en Tom Coronel en voor Hoyhoy.nl
Geschreven door Daniël Schalk Laatste update:Tijdens de live-uitzending van het AVROTROS-programma Radar zijn gisteravond de Loden Leeuwen uitgereikt, de publiekstrofee die Radar elk jaar geeft aan de meest irritante reclames. Dit jaar is er meer dan 100.000 keer gestemd.
De Loden Leeuw voor de 'meest irritante BN'er in een reclame' gaat dit jaar naar Tim en Tom Coronel voor hun filmpje voor autoverzekeraar Allsecur. Vergelijkingssite HoyHoy.nl wint een Loden Leeuw in de categorie 'meest irritante commercial van 2014', met hun reclame waarin een luiaard aan een plafond in een ziekenhuis hangt.
Tim en Tom Coronel winnen met 38% van de stemmen ruim van Roy Donders, die voor Jumbo in zijn juichpak stond. Hij kreeg 23% van de stemmen. De commercial van Tim en Tom Coronel wordt vooral irritant gevonden vanwege de respectloze wijze waarop de twee de plaatselijke bibliotheek binnen scheuren in hun auto. Boekenkasten vallen om en de bibliothecaresse komt met de schrik vrij: diverse kijkers vragen zich af wat de lol hiervan is.
Bij Hoyhoy.nl vallen kijkers over het feit dat zorgconsumenten worden vergeleken met luiaards die uit zijn op zinloze cosmetische ingrepen (nagelverlenging, vachttransplantatie). Een woordvoerder van Hoyhoy.nl ontkende in de uitzending dat consumenten hiermee vergeleken worden, maar erkent dat het filmpje gebaseerd is op het gedrag van consumenten die wat betreft verzekeringen afsluiten gemakzuchtig zijn. Hoyhoy.nl kreeg 34% van de stemmen. Strato wordt nummer twee met 28% van de stemmen: een vervelend nagesynchroniseerde persiflage van een persiflage.