MAX Magazine is grootste stijger
Geschreven door Pieter Jongsma Laatste update:MAX Magazine, het wekelijkse tv-magazine van Omroep MAX, heeft in één jaar de betaalde oplage zien stijgen van 28.500 naar ruim 71.000. Dat is een groei van 148% ten opzichte van vorig jaar en hiermee is MAX Magazine het snelst stijgende tijdschrift van het afgelopen jaar.
In de vandaag gepubliceerde cijfers van het onafhankelijke instituut voor Media Auditing (HOI), is MAX Magazine van alle omroepmagazines de enige die de oplage ziet toenemen. In de losse verkoop staat het omroepblad van MAX inmiddels in de Top 5 best verkochte tv-magazines met meer dan 21.000 exemplaren per week.
Jan Slagter, directeur van Omroep MAX: “In de markt van de omroepbladen zijn we natuurlijk nog een relatief kleine speler maar het is aan de andere kant wel opmerkelijk dat we in de krap anderhalf jaar dat we nu bestaan, zó snel zijn gegroeid. En als ik kijk naar onze meest recente cijfers, zet die groei zich alleen nog maar door.”
Volgens uitgever/ hoofdredacteur Peter Contant heeft de papieren tv-gids voorlopig nog niet afgedaan: “Een tv-overzicht op papier is voor veel mensen gewoon sneller, makkelijker en overzichtelijker dan online of via het digitale kastje van je tv. En onze abonnees lezen bovendien ook graag de verhalen daaromheen. En natuurlijk zie ik dat de oplages van de andere omroepgidsen teruglopen, maar het gaat nog steeds om een markt van in totaal zo’n 2,5 miljoen exemplaren per week. Ik vind dat een indrukwekkend aantal.”
MAX Magazine biedt wekelijks in grote letter een overzicht van de bij ouderen meest populaire radio- en televisieprogramma’s. Daarnaast vindt de lezer in het magazine inspirerende verhalen over het leven en relevante informatie over geestelijk en lichamelijk welzijn, dagjes weg, financiën en onze maatschappij.