Park Lane-format ‘12 Steps’ scoort in Cannes

Park Lane-format ‘12 Steps’ scoort in Cannes

Geschreven door Daniël Schalk

Het tv-bedrijf van Beau van Erven Dorens en Willem Bron, Park Lane, heeft op de MIP-televisiebeurs in Cannes succes met het nieuwe tv-format ‘12 Steps’. Veel landen hebben interesse in het nieuwe format van Park Lane, dat heeft de producent laten weten.

SBS6-presentator en eigenaar van Park Lane, Beau van Erven Dorens, heeft in maart een proefaflevering opgenomen van ‘12 Steps’. Niet alleen Nederland heeft interesse in het programma, “Het ziet er naar uit dat Brazilië, Australië, Roemenië en het Midden Oosten de eerste verkopen zijn.”, aldus Willem Bron, de andere eigenaar van tv-bedrijf Park Lane.

Gisteren werd ook duidelijk dat naast landen als Nederland, Brazilië en Australië ook een Britse televisiezender interesse heeft in ’12 Steps’. Op verzoek van het tv-station is producent Brom vandaag naar Londen gereisd om de deal rond te maken.

Het Park Lane-format ‘12 Steps’ lijkt een hit format te zijn, “Als ik het pitch, gisteren aan FOX, ABC en MTV, zeggen ze: ‘Huh is dat van jullie?’. Dat verwacht men gewoon niet van de makers van The Phone.” Park Lane sloot op de MIP-televisiebeurs in Cannes eerder al een wereldwijde distributiedeal met FremantleMedia, waardoor op ieder scherm in Cannes op de MIP-televisiebeurs de promo van ’12 Steps’ te zien was.