Marktaandeel Viacom Benelux groeit fors
Geschreven door Pieter JongsmaViacom Benelux ziet opnieuw haar marktaandeel in maart met 16% stijgen onder volwassenen bij de merken Comedy Central, MTV en Spike ten opzichte van maart 2017. Alle drie de zenders laten een forse groei in maart zien ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek.
MTV groeit het meest met 19%, gevolgd door een groei van 16% voor Comedy Central en 14% voor Spike. De best bekeken shows in maart voor MTV zijn Catfish, Ridiculousness en Teen Mom. Op Comedy Central zijn de series Modern Family en Friends nog altijd populair.
Nieuwkomer in de top 3 best bekeken programma’s van Comedy Central is de remake van de hilarische klassieker Takeshi’s Castle. Op Spike zijn de shows The Island with Bear Grylls, Ink Master en Ghost Adventures het best bekeken.
Nick Jr., het merk voor de allerjongsten, blijft nog altijd hét pre-school kanaal van Nederland. Nickelodeon, de zender voor kinderen van 6-12 jaar, wordt goed bekeken op TV en online met de uitzending van de Kids’ Choice Awards 2018 en de herlancering van Het Huis Anubis. Het aantal streams via de website en app van Nickelodeon verdriedubbelde bijna ten opzichte van maart vorig jaar.